Followers

Wednesday, November 17, 2010

Buaian rasa...


Terlalu indah bagiku,
terlalu ego diriku.
Terlalu asyik membuai,
terleka aku dibuai.
Datang cinta tiada rasa,
pergi ia aku terasa.
Bukanlah cinta adam dan hawa,
laila majnun pun bukan jua.
Hadir bukan untuk kecundang,
akan pergi andai dibuang.
Ku kira ia tiada terkesan,
ku sangka mendung tiada hujan.
Sangka ku jernih bagaikan kaca,
namun tiada bila dipinta.
Usahlah aku terus diduga,
ku sedar akur dikau sang raja.
Hadirmu tinggalkan kesan yang dalam,
hingga aku teridam-idam.
Harap bercinta tanpa igauan,
kenangan luka tinggal kenangan.
Mendung hitam pernah bertamu,
ku buang pergi pahit hempedu.
Hujan tiada ribut tiada,
samakah lagi tiupan cinta.
Indah itu datang sejenak,
terpahat di hati terukir di benak.
Tinggallah pergi rasa sengsara,
izinkan aku kecap bahgia.
Duhai cinta azimat jiwa,
terima kasih kuucap jua......












No comments:

Post a Comment